کارآفرینی جنوب

گلرنگ ونچرز در سومین دورهمی سالانه اکوسیستم کارآفرینی جنوب حضور یافت.

رویداد سالانه سکوی پرتاب، به عنوان دورهمی سالانه اکوسیستم کارآفرینی جنوب در تاریخ ۱۷ اسفندماه توسط خانه نارنجی در سالن الزهرا بندرعباس برگزار گردید.

سکوی پرتاب، دورهمی سالانه اکوسیستم کارآفرینی جنوب می‌باشد که با  حضور فعالان حوزه کارآفرینی، استارتاپی و نوآوری کشور به ویژه جنوب، با هدف توسعه و شناخت هرچه بیشتر اکوسیستم کارآفرینی و مرور روند رشد این زیست بوم در سالی که گذشت و توسعه ارتباطات جدید، برگزار می‌گردد.

این رویداد در سومین سال برگزاری خود میزبان گلرنگ ونچرز، علی بابا، والکس، ابر دراک، بلو‌بانک و … بود.

در این رویداد هستی فضلی؛ رئیس توسعه بین‌الملل و فرگل برومند؛ رئیس توسعه کسب‌و‌کار گلرنگ ونچرز حضور یافتند.

علاوه بر این علیرضا نصیری؛ رئیس پارک علم‌ و فناوری هرمزگان، عبدالحسین توانگری؛ مدیر عامل سنجش دانش صنعت جنوب، یوسف فراهانی؛ مدیر محتوای علی‌بابا، محمد جواد آذری‌جهرمی؛ وزیر سابق ارتباطات، حامد نورزاد؛ مدیر استراتژی برند و ارتباطات صرافی ارز دیجیتال والکس، سارا راد؛ هم‌بنیانگذار ابر دراک، آرش برجی‌خانی؛ شریک تجاری گروه پیشتاز طب زمان، احمد ابراهیمی؛ مدیر بیزینس بلوجونیور بلو‌بانک، امیرناظمی؛ پژوهشگر حوزه سیاست‌گذاری فناوری و پارسا شرفی؛ هم‌بنیان‌گذار خانه نارنجی از ارائه‌دهندگان این رویداد بودند.

گلرنگ ونچرز در این رویداد به ارائه فرصت‌های گروه صنعتی گلرنگ در اکوسیستم نوآوری پرداخت. تجربه زیسته در یک گروه صنعتی در طول سال‌ها فعالیت و استفاده از آن در ادامه مسیر روند تحول نوآوری و پیوند آن به دنیای استارتاپی و نوآوری از جمله مواردی بود که هستی فضلی و فرگل برومند به آن اشاره داشتند. موضوع دیگر گسترش فعالیت‌های گلرنگ ونچرز در جنوب کشور و همراهی با اکوسیستم نوآوری این مناطق بود.

در  این برنامه علیرضا نصیری در خصوص عملکرد پارک علم و فناوری هرمزگان و عبدالحسین توانگری راجع به ارتباط بین استارتاپ‌ها و صنعت صحبت نمود.

در ادامه یوسف فراهانی، با برشمردن باید‌ها و نباید‌های استارتاپی تأکید کرد: «ساده‌ترین مفهوم استراتژی برای استارتاپ‌ها، آگاهی و داشتن دانش “نه” گفتن و استفاده به ندرت از “آره” می‌باشد».

پس از آن امیر ناظمی از نگاه‌های متفاوت به حوزه‌ی فناوری اطلاعات و تاثیر آن بر روی تصمیم‌گیری‌ها در حوزه استراتژی گفت و سارا راد در مورد مسیر رشد استارتاپ در خارج از مرکز و مسیر رشد و توسعه ابردراک صحبت کرد. همچنین از اهمیت شکل‌گیری ارتباطات بین کسب و کارها در راستای رشد و توسعه فضای نوآوری در جنوب کشور و جذب نیروی متخصص و باتجربه گفت.

محمدجواد آذری جهرمی در ارائه‌ای با تأکید بر هنر تلفیق‌کردن اشاره داشت؛ هنر زندگی کردن و تلفیق‌کردن انتخاب‌های یکدیگر است و تعادل این انتخاب‌‌ها زندگی ما را می‌سازد. به عبارتی سبک زندگی ما، تلفیقی از انتخاب‌های ماست و هنر خوب زندگی‌‌کردن، هنر خوب تلفیق‌کردن انتخاب‌هاست.

پارسا شرفی هم‌بنیان‌گذار خانه نارنجی با ارائه‌ای با محوریت جامعه‌سازی به سه ویژگی منحصربه‌ فرد جامعه‌ساز‌های بزرگ که به ترتیب ساختن کانال‌های ارتباطی فعال، ارتباط  آفلاین  با جامعه خود و آمادگی برای کمک به جامعه خود اشاره کرد و بیان داشت خانه نارنجی به عنوان اولین کارگزار استارتاپی جنوب چند سال است در این زمینه فعال ‌می‌باشد و در ادامه از اهمیت شبکه‌سازی صحبت کرد.

آرش برجی‌خانی شریک تجاری گروه پیشتاز‌طب زمان، پیرامون تاثیر CVCها بر روی کسب‌وکارها و عوامل، موانع ورود به بازار و زمان‌بندی توسعه بازار به ارائه پرداخت.

در ادامه حامد نورزاد، از استراتژی‌های برند سازی در دنیای هوش مصنوعی سخن گفت و با تاکید بر این موضوع که در دنیایی از ابزارهای هوش مصنوعی هر روزه بیشتر و بیشتر تبدیل به یک نوآوری نوین می‌شوند، چگونه برند‌ها می‌توانند یک هویت مستقل برای خودشان شکل دهند و هویتی برای برندشان بسازند؟ او بیان کرد: “هوش مصنوعی یک دستیار قوی در مسیر برند‌هاست، نه خود مسیر“.

در پایان احمد ابراهیمی با بیان بخشی از تجربیات خود در مسیر رشد و توسعه بلوبانک صحبت‌های خود را از تاریخچه شروع فعالیت بلوبانک آغاز کرد و در ادامه از مفهوم مشتری محوری و خلق راهکار متناسب با مشتریان هدف بلوبانک به پایان رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =