پنل فرصت‌های مستتر سرمایه‌گذاری خطرپذیر در گروه‌های صنعتی بزرگ در هفتمین رویداد پردیس سامیت

هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت با هدف شبکه‌سازی و تبادل تجربیات و دانش در حوزه فناوری و با حضور سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها، مدیران شتابدهنده‌ها، فضاهای کار اشتراکی و برگزارکنندگان رویداد در تاریخ 15 اسفندماه 1402 توسط پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در این رویداد پنل‌هایی با موضوع تحلیل ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان در حوزه شتابدهنده‌ها، زیرساخت هوش مصنوعی در کسب‌وکارها و فرصت‌های مستتر سرمایه‌گذاری خطرپذیر در گروه‌های صنعتی بزرگ با حضور صاحب نظران حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر و فناوری برگزار شد.

سولماز صادق نیا؛ مدیرعامل گلرنگ ونچرز و طاها رضوی هم‌بنیانگذار استارتاپ شب در پنل «فرصت‌های مستتر سرمایه‌گذاری خطرپذیر در گروه‌های صنعتی بزرگ» حضور یافته و از دنیای سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ارتباط بین سرمایه‌گذار و استارتاپ صحبت کردند. مدیریت این پنل را میلاد صدخانلو؛ رییس مرکز توسعه و تجارت پارک فناوری پردیس بر عهده داشت.

به گزارش ایران دکونومی؛ در ابتدای این پنل «صدرخانلو» به موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اشاره نموده و گفت: «سرمایه‌گذاری حوزه فناوری یا همان Technology Investment ارزش‌های خاص خود و در عین حال پیچیدگی‌ها و چالش‌های خاص خود را دارد.

اما چه شد که گروه صنعتی گلرنگ تصمیم گرفت در حوزه فناوری خطرپذیر سرمایه‌گذاری کند؟

«سولماز صادق‌نیا» در پاسخ به این سوال با اشاره به این نکته که بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر «گلرنگ» همان «گلرنگ ونچرز» است، گفت: «ورود گروه صنعتی گلرنگ به فضاهای نوآورانه جدید نیست و در طی سال‌ها این گروه به حیطه صنایع گوناگونی پرداخته که از آن جمله می‌توان به صنایع مادر، فینتک، کشاورزی و… اشاره نمود».

وی در ادامه افزود: «فلسفه وجودی گلرنگ ونچرز که کمی بیش از یک سال از فعالیت آن می‌گذرد، ۳ حوزه است. اول مسئولیت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیری که در حوزه گلرنگ اتفاق می‌افتد. دوم توسعه اکوسیستم نوآوری در اکوسیستم داخلی شرکت و سوم تعامل با اکوسیستم نوآوری بیرونی.»

سرمایه‌گذاری در استارتاپ شب

در ادامه بحث «طاها رضوی» در رابطه با استارتاپ «شب» گفت: « این استارتاپ از سال ۱۳۹۵ در زمینه اقامتگاه شخصی فعال است و تاکنون میزبان بیش از ۲ میلیون نفر بوده است. «شب» در طی سال‌ها توانسته به کلیه پرسنل گلرنگ خدمات حرفه‌ای ارائه دهد و در نهایت نیز از سوی گلرنگ جذب سرمایه نموده است».

چالش‌های سرمایه‌پذیری

«رضوی» در رابطه با این موضوع گفت: «۲۰ درصد از سهام استارتاپ شب به گلرنگ واگذار شده است. زمانی که افزایش سرمایه صورت می‌گیرد، درست است که درصد سهم پایین می‌آید ولی هم‌زمان تعداد سهم بالا می‌رود. دارایی قبل از سرمایه‌پذیری به همان نسبت افزایش پیدا کرده و خط توسعه رشد می‌یابد.»

تیم؛ مهم‌ترین عامل سرمایه‌گذاری

در بخش دیگری از این پنل «سولماز صادق‌نیا» اعلام داشت؛ مهم‌ترین عامل سرمایه‌گذاری گلرنگ ونچرز در شب که تأثیر زیادی بر افزایش سرعت تصمیم‌گیری داشت، ترکیب هم‌بنیانگذاران آن بود. سه نفر که هر کدام متخصص یک بخش بوده و به عنوان لیدر همان بخش از تیم در این سال‌ها در حال فعالیت بوده و این آسایش خیال بیشتری را به سرمایه‌گذار اعطا می‌کند.

سخن پایانی

مداومت؛ کلید واژه‌ای بود که «طاها رضوی» در این پنل از آن نام برد. ما سه هم‌بنیانگذاریم که هیچ‌گاه با هم خسته نمی‌شویم. هر بار که یک نفر احساس درماندگی و خستگی داشته باشد، دو نفر دیگر حضور دارند و با تلاش بیشتری کار را پیش می‌برند.

در نهایت «میلاد صدخانلو» پنل را با این موضوع به پایان رسانید که؛ تجارب زیسته قرار نیست تدریس شوند، بلکه فقط به عنوان داستان روایت می‌شوند. در نهایت هر فردی برداشت خودش را از تمامی گفته‌ها خواهدداشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هفت =