هم آفرینی
گلرنگ ونچرز در رویدادهای هم آفرینی در سواحل مکران ایران با تیم‌های فعال در منطقه همراه شد.

گلرنگ ونچرز در راستای توسعه اکوسیستم نوآوری خود و همچنین انتقال دانش به نواحی جنوبی ایران به ویژه سواحل مکران با تیم‌های فعال در منطقه همراه شد. یکی از این تیم‌ها، استودیو نوآوری شهری ماموت بوده که با 20 سال سابقه در داخل و خارج از کشور در حوزه راهبری نوآوری شهری، معماری شهری، طراحی، برندینگ، هویت بصری و تسهیلگری به عنوان طراح نوآوری توسعه سواحل مکران و مشاور راهبردی نوآوری منطقه آزاد قشم در حال فعالیت می‌باشد. یکی از فعالیت‌های فعلی در این مناطق برگزاری رویدادهای هم آفرینی بوده که گلرنگ ونچرز نیز در منتورینگ و آموزش به افراد و تیم‌های توانمند با این رویداد به همراهی پراخت.

هم آفرینی چیست؟

هم‌آفرینی نوعی رویداد طراحی تعاملی است که در آن شرکت کنندگان با انگیزه و خلاق با گرایش در حوزه‌ی برنامه ریزی و طراحی (معماری، شهرسازی، فضای سبز، محیط زیست، طراحی صنعتی، گرافیک، مجسمه سازی، نقاشی و …) گرد هم می‌آیند و ضمن آشنایی با سرفصل‌های مهم این دوره به خلق اثر با کمک منتورهای رویداد می‌پردازند. هم آفرینی سواحل مکران متمرکز بر توسعه کسب‌وکارها محلی در حوزه قدرتمندسازی کسب و کارهای بومی و نوآور سواحل مکران بوده است. برگزارکننده رویدادهای هم آفرینی استودیو نوآوری شهری ماموت بوده که هم اکنون در حال فعالیت در سواحل مکران و منطقه آزاد قشم می‌باشد.

منتورینگ و آموزش

رویدادهای 54 ساعته هم آفرینی شامل بخش‌های مختلفی از تدریس کارگاه‌های آموزشی، منتورینگ و داوری تیم‌ها می‌باشد. تمرکز هم آفرینی در توسعه کسب و کارهای محلی و بومی هر منطقه بوده و گلرنگ ونچرز در این مسیر در آموزش و منتورینگ تیم‌ها نیز در شهرهای میناب و چابهار با تیم ماموت همراه بوده است.

وظایف منتورهای هم آفرینی شامل؛ راهنمایی تیم‌ها در فرایند تفکر نوآورانه و خلق ایده، راهبری تیم‌ها در فرایند برنامه‌ریزی و طراحی، همراهی تیم‌ها در مطالعات میدانی، گفت و گوی تخصصی آنلاین و حضوری با اعضای تیم‌ها، تعیین شاخص‌های ارزیابی، راهبری اسناد متنی و گرافیکی و در نهایت راهبری ارائه به سرمایه‌گذار می‌باشد.

نتایج

این رویدادها در بازه آذرماه تا دی ماه با حضور تیم‌ها، شرکت‌ها و افراد توانمند منطقه در مجتمع آموزش عالی میناب و دانشگاه آزاد منطقه آزاد چابهار برگزار گردید. از برآیند فعالیت‌های تیم‌های مشارکت‌کننده در این رویدادها، در مجموع سی ایده نوآورانه که بر مبنای ظرفیت‌ها و مزیت‌های این منطقه طراحی گردیده، ارائه شده‌اند. این ایده‌ها با همراهی و مشارکت منتورهای متخصص از اکوسیستم نوآوری اجتماعی کشور، در زمینه الگوهای نوآورانه تولید محصولات محلی، طراحی پلتفرم‌های فروش، توسعه گردشگری تجربه‌گرا، خلق ارزش در هنر و صنایع دستی بومی، طراحی پلتفرم‌های توسعه کسب و کارهای محلی، بازی‌سازی و … شکل گرفته و توسعه یافته‌ و تیم‌های منتخب با حمایت سازمان‌های موثر در منطقه در مسیر پیش‌شتابدهی قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شش =