اولین تراست گلرنگ ونچرز
مفاهیم دانش بنیان و قانون جهش
در تاریخ هشتم و نهم آبان 1401

اولین رویداد گلرنگ ونچرز؛ در تاریخ هشتم و نهم آبان‌ماه 1401 برگزار شد. در این رویداد، در دو روز متوالی؛ میزبان بیش از 110 نفر از مدیران هلدینگ‌های زیر مجموعه گروه صنعتی گلرنگ از جمله غذایی، شوینده، آرایشی و بهداشتی، سرمایه‌گذاری کوروش، مهد سرمایه‌گذاری خاورمیانه، دارویی، آرین تدبیر، گلرنگ سیستم و … در برج گلرنگ بودیم.

هدف از این رویداد؛ آشنایی شرکت‌های گروه با تعاریف، انواع، قوانین و معیارهای ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، قانون جهش و استفاده از فرصت‌های مستتر در این قوانین و نیز آشنایی آن‌ها با مرکز نوآوری و فعالیت‌های آن و در نهایت ایجاد ارتباط موثر بود.

در این رویداد ابتدا خانم سولماز صادق‌نیا، مدیرعامل گلرنگ ونچرز، به معرفی شرکت گلرنگ ونچرز، اهداف ایجاد آن، کارکردهای مورد انتظار و معرفی تیم پرداختند.

پس از آن برخی مدیران عامل شرکت‌ها، تجربیات خود از نوآوری‌های انجام شده و نتایجی که به بار آورده را شرح دادند.

در بخش سوم برنامه؛ محمدرضا معصومی، مدیر سرمایه‌گذاری گلرنگ ونچرز، به تعریف مفاهیم موجود در قانون دانش‌بنیان پرداخته و مزایای مربوط به آن را بیان نمود.

حمایت‌های اصلی دانش‌بنیان شامل معافیت‌های مالیاتی(مختص شرکت‌های نوع یک)، تسهیلات مالی (از محل منابع صندوق نوآوری، صندوق‌های پژوهش فناوری و بانک‌ها)، خدمات سربازی (امریه شرکت دانش‌بنیان پروژه جایگزین خدمت)، اعتبار مالیاتی (شرکت‌های نوع یک و نوع دو)، معافیت بیمه (معافیت از پرداخت حق بیمه قراردادها)، استقرار (استقرار در کاربری مسکونی در شهر تهران دریافت جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری) می‌شوند و حمایت‌های ذیل قانون شامل معافیت مالیات بر ارزش افزوده قانون برنامه چهارم – مناطق آزاد (پارک‌های علم و فناوری)، مالیات بر درآمد ماده 3 و ماده 9 به طور همزمان (پارک‌های علم و فناوری (دانش‌بنیان باشد یا نباشد) و شرکت‌های دانش بنیان (مستقر در پارک باشد یا نباشد))، معافیت مالیات حقوق پرسنل شرکت‌ها (شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری) و معافیت قوانین کار قانون برنامه چهارم – مناطق آزاد (پارک‌های علم و فناوری) و نهادهای توانمندساز در چهار دسته مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان (معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)، مرکز توانمندسازی (صندوق نوآوری و شکوفایی)، مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری (معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری) و کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری قرار می‌گیرند که به تفصیل به توضیح تمامی این موارد و شرایط دریافت هرکدام پرداخته شده.

سپس چالشی با محوریت نوآوری باز با استفاده از مفاهیم و قوانین چرخ‌دنده‌ها مطرح شد که در قالب بازی تعاملی و گروهی ارائه گردید. این بازی نشان­‌دهنده تنش تماسی بین دو چرخ‌­دنده بود و به سادگی نشان می‌داد هنگامی که تمامی مقادیر به جز شعاع چرخ­‌دنده‌ها ثابت باشند، تنش تماسی می‌تواند موجب شکست شدن دندانه‌­های چرخ­‌دنده شود.

ما چرخ­‌دهنده­‌های بزرگ را نماد گروه‌­ها و شرکت‌­های بزرگ و چرخ­‌دهنده­‌های کوچک را نماد استارت­‌آپ‌­ها و شرکت‌­های کوچک در نظر گرفتیم. چرخ‌­دنده­‌های کوچک و بزرگ در اثر تنش تماسی بالا می­‌توانند باعث از بین رفتن و فرسایش یکدیگر شوند.

گالری تصاویر آبان 1401

مجموعه تراست‌های دانش‌بنیان

برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =