اولین دوره جایزه نوآوری گلرنگ به پایان رسید

اولین دوره جایزه نوآوری گلرنگ با برگزاری رویداد پایانی آن در 23 دی ماه 1402 در موزه پست و ارتباطات ایران به اتمام رسید.

جایزه نوآوری گلرنگ به عنوان فعالیتی در حوزه نوآوری درون سازمانی توسط گلرنگ ونچرز به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر گروه صنعتی گلرنگ در بهار 1402 طراحی گردید.

چهارم تیرماه فراخوان جایزه نوآوری در پورتال گروه صنعتی گلرنگ منتشر شده و از طرق مختلف با همکاری واحدهای روابط عمومی و HSE به اطلاع تمامی همکاران در همه سطوح اداری و کارخانجات در سطح کشور رسانیده شد. مخاطبین این برنامه 45000+ نفر همکار بود که در طی 7 هفته به ایده‌پردازی و ثبت آن در پرتال نوآوری گلرنگ ونچرز پرداختند.

در این بازه زمانی 1615 ایده دریافت شد که با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف وارد فرایند داوری در 4 مرحله گردید.

مرحله اول: غربالگری شکلی

در این مرحله تمامی ایده‌های ثبت شده به لحاظ شرح کامل و شفافیت در بیان مسأله و راه‌حل، بررسی و غربال شدند. با توجه به موضوعات بیان شده، منتخبین در 17 بخش دسته‌بندی شدند.

مرحله دوم: بررسی فنی

در بررسی فنی با توجه به دسته‌بندی‌های مرحله قبل با حضور متخصصانی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ 17 کمیته تخصصی با عناوین تولید و تجهیزات شوینده، پلاستیک و بسته‌بندی شوینده، کنترل کیفیت و HSE شوینده، آرایشی و بهداشتی، تجارت الکترونیک، فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای، سیستم‌های جدید فناوری اطلاعات، سیستم‌های جاری فناوری اطلاعات، منابع انسانی، پخش، دارویی، غذایی، مالی، سلولزی، انرژی، مدیریت و ساماندهی، محیط زیست و بازیافت تشکیل شد.

فرایندهای داوری در پرتال نوآوری گلرنگ ونچرز به صورت اتومات انجام شده و ایده‌های منتخبین بدون اطلاعات هویتی برای داوران ارسال گردید و در همان جا به بررسی و امتیازدهی پرداخته شد.

مرحله سوم: ارائه ایده‌ها

این مرحله با کارگاه آموزشی نحوه ارائه مسأله و راه‌حل برای منتخبین آغاز شده و افراد به صورت آنلاین در بازه‌های زمانی مختلف به معرفی خود و ارائه ایده در کمیته‌های‌ داوری پرداختند. در حین انجام داوری و پرسش و پاسخ، امتیازدهی به ارائه‌دهنگان نیز انجام می‌شد.

مرحله چهارم: رتبه‌بندی ایده‌های برتر

در نهایت به رتبه‌بندی تمامی امتیازات پرداخته شد. از ابتدا 1615 ایده در پورتال نوآوری گلرنگ ونچرز ثبت شده که 425 ایده به مرحله دوم، 78 ایده به مرحله سوم و در نهایت 20 ایده به مرحله چهارم راه یافتند.

مراحل داوری اولین دوره جایزه نوآوری گلرنگ با حضور 48 نفر از متخصصین و مدیران شرکت‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت به عنوان داور به انجام رسیده و 20 نفر منتخب در تاریخ 23 دی‌ماه در مراسم پایانی آن معرفی شدند.

جایزه نوآوری

این مراسم با حضور دکتر مهدی فضلی مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره و دکتر مسعود سزاوار ذاکریان قائم مقام گروه صنعتی گلرنگ و همچنین مدیران عامل و مدیران ارشد مجموعه برگزار گردید. مراسم با ارائه دکتر سولماز صادق‌نیا مدیرعامل گلرنگ ونچرز آغاز شده و در ادامه به تقدیر و تشکر از منتخبین و داورها و همراهان پرداخته شد.

در مراسم پایانی جایزه نوآوری گلرنگ از باشگاه نوآوری رونمایی شده و اعلام شد هر ساله منتخبین جایزه، عضو این باشگاه می‌شوند که می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.  از بین ایده‌های مطرح شده، 18 ایده در قالب پروژه و کارگروه تعریف شدند و جلسات آتی برای اقدامات اجرایی آن‌ها در حال هماهنگی است.

جوایز

در مجموع مبلغ 550 میلیون تومان وجه نقد در اولین دوره جایزه نوآوری گلرنگ به منتخبین اعطا شد.

  • نفرات اول تا پنجم به ترتیب 80 میلیون تومان، 60 میلیون تومان، 50 میلیون تومان، 45 میلیون تومان و 40 میلیون تومان
  • نفرات پنجم تا دهم هر نفر مبلغ 25 میلیون تومان
  • نفرات دهم تا بیستم مبلغ 15 میلیون تومان

علاوه بر منتخبین شناسایی درست مسأله و ارائه راه‌حل؛ این مراسم 5 برنده دیگر با عنوان “ترین‌ها” داشت که ووو تومان اعتبار “تارا” به آن‌ها تعلق گرفت.

جایزه نوآوری با سه هدف کلی ایجاد فرهنگ تفکر نوآورانه در تمام سطوح، استفاده از پتانسیل همکاران در راستای حل چالش‌ها و ایجاد بستری برای شناسایی توانمندی همه افراد طراحی و برگزار گردید.

1 نظر در “اولین دوره جایزه نوآوری گلرنگ به پایان رسید

  1. باسلام و درود
    باتشکر از مجموعه گلرنگ ونچرز که با این نوع مسابقه ها طرح ها و ایده هایی که در کارخانجات مسکوت مانده و نیاز دیگر کارخانجات مجموعه گروه صنعتی گلرنگ می باشند .
    گسترش می یابد.امیدوارم که این راه ادامه دار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =