تفاهم‌نامه گلرنگ‌ ونچرز و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی
تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین گلرنگ ونچرز و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی امضا شد.

چهارشنبه 26 مهرماه 1402 جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین گلرنگ ونچرز و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، در سالن کنفرانس برج گلرنگ برگزار شد. در این جلسه «سولماز صادق نیا» مدیرعامل و عضو هیأت مدیره گلرنگ ونچرز به همراه «ابراهیم نبیونی» معاون فناوری پارک نرم به امضای تفاهم‌نامه پرداختند.

معرفی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

پارک ملی فناوری‌های نرم به عنوان پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی محسوب می‌شود. این پارک با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏‌زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی و گردشگری در سطح ملی مشغول به فعالیت می‌باشد.

این مجموعه وابسته به جهاد دانشگاهی بوده که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه علم و فرهنگ مستقر می‌باشد.

زمینه‌های فعالیت پارک

این پارک هدف اصلی خود را، تسهیل در ایده‌پردازی، تولید و توزیع محصولات و خدماتی می‌داند که ماهیت فرهنگی و خلاق در زمینه‌های گردشگری، موسیقی، صنایع دستی، صنایع دیداری و شنیداری، فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی، اسباب‌بازی و سرگرمی، طراحی محصول و گرافیک، نشر و چاپ، معماری، فناوری آموزش، هنرهای نمایشی، نقاشی، عکاسی، مد و پوشاک، رسانه، بازی‌های رومیزی، تبلیغات و بازاریابی و سایر حوزه‌های صنایع خلاق فرهنگی دارند.

موضوع تفاهم‌نامه

این سند پیرامون افزایش سهم دانش در ارتقای زیست‌ ­بوم نوآوری و کارآفرینی، حمایت از شکل‌گیری و توسعه کسب‌وکارهای جدید و نوآورانه دارای پتانسیل و استفاده از ظرفیت‌های طرفین در این مسیرها منعقد شده و با اهداف بزرگتری ادامه خواهدیافت.

با توجه به تخصص پارک نرم، همکاری‌های طرفین در حوزه بازی و انیمیشن آغاز شده و در ادامه وارد مسیرهای دیگری نیز می‌شود.

جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین گلرنگ‌ونچرز و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

سخن پایانی

امید است بتوان با همکاری پارک ملی فناوری‌های نرم و همچنین دیگر همکاری‌ها، قدم‌های مثبتی را در جهت توسعه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =