تفاهم‌نامه همکاری گلرنگ ونچرز با کارخانه نوآوری قشم

19 اردیبهشت‌ماه تفاهم‌نامه همکاری بین گلرنگ ونچرز و کارخانه نوآوری منطقه آزاد قشم تبادل شد. این تفاهم‌نامه که پیش از این به امضا رسیده بود، در حاشیه اینوتکس 2024 در غرفه کارخانه نوآوری قشم به تبادل رسید.

برگزاری جلسات

پیش از این در اسفندماه 1402، گلرنگ ونچرز در سفری کوتاه در جزیره قشم حضور یافته و به برگزاری جلساتی با مدیر عامل منطقه؛ عادل پیغامی و همچنین معاونین سرمایه‌گذاری و گردشگری پرداخت.

علاوه بر این گفت و گوهایی با پارک‌ زیست فناوری خلیج فارس، مراکز رشد و آموزش و پرورش این جزیره جهانی داشت. در این جلسات به بحث درباره پتانسیل‌های این منطقه و همچنین همراهی‌ گلرنگ ونچرز در این فعالیت‌ها پرداخته شد.

حضور گلرنگ ونچرز در کارخانه نوآوری منطقه آزاد قشم به عنوان نقطه شروع این فعالیت‌ها در نظر گرفته شده و گلرنگ ونچرز دومین هاب فیزیکی خود را پس از تهران، در جزیره جهانی قشم راه اندازی کرده و پیرامون آن به امضای تفاهم‌نامه با کارخانه نوآوری آن پرداخت.

کارخانه نوآوری قشم

کارخانه نوآوری قشم تحت نظر معاونت گردشگری منطقه آزاد و استودیو نوآوری شهری ماموت به عنوان مشاوره راهبردی نوآوری این جزیره در ابتدای 1403 راه‌اندازی شده است. مساحت این فضا 4000 متر مربع بوده که جهت استقرار استارتاپ‌ها و مراکز نوآوری و همچنین برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها طراحی شده‌است.

گلرنگ ونچرز نیز به استقرار در یکی از این فضاها پرداخته تا پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در حوزه نوآوری این جزیره جهانی را بررسی نموده و گامی در جهت جذب تیم‌ها و افراد مستعد و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری داشته باشد.

توسعه اکوسیستم نوآوری

توسعه تعامل و همکاری با پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های منطقه از دیگر برنامه‌های گلرنگ ونچرز در جزیره قشم خواهدبود. در راستای توسعه هرچه بیشتر اکوسیستم نوآوری جنوب کشور، تعاملات مرکز نوآوری و فناوری‌های نوین گروه صنعتی گلرنگ در آن مناطق گسترش یافته و به انجام فعالیت‌های مختلف خواهدپرداخت.

گلرنگ ونچرز پیش از این در رویدادهای منطقه مکران در چابهار، میناب و همچنین بندرعباس حضور یافته و در حال گسترش توسعه اکوسیستم خود در این مناطق می‌باشد. زاویه دید گلرنگ ونچرز در این مناطق علاوه بر سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ابعاد مختلف دیگری مانند فعالیت‌های فریلنسری نیز می‌باشد تا بتواند در بهره‌مندی کشور از تخصص و توانمندی جوانان منطقه در فعالیت‌های مختلف همراه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =